REŠEVANJE TEŽAV S SLUŠNIM APARATOM – OD FRUSTRACIJE DO ZMAGOSLAVJA
Pred kratkim sem imel priložnost svetovati gospe M, ki je imela težave s svojim slušnim aparatom. Njen primer je odličen prikaz, kako se lahko s pravilno in prijazno komunikacijo in dovoljšnjo mero potrpežljivosti rešijo zapletene situacije v korist uporabnika.
Gospa se je že leta soočala s slabšanjem sluha in po dolgem iskanju rešitve se je odločila za nakup slušnega aparata pri podjetju AUDIO BM. Sprva je bila nad aparatom navdušena, saj je ponovno slišala zvoke, ki jih že dolgo ni. “Bila sem prijetno presenečena, ker sem slišala zvoke, ki jih že leta nisem, npr. tiktakanje ure v kuhinji,” je zapisala v enem izmed svojih sporočil.
Kljub začetnemu zadovoljstvu pa so se že po nekaj mesecih začele težave – slišnost se je znatno poslabšala.
Po neuspešnih poskusih reševanja težave z menjavo baterij in čiščenjem ušes, se je gospa M obrnila na AUDIO BM. Če je bila prva njena izkušnja s slušnim akustikom zelo pozitivna, so se kasnejši obiski hitro spreobrnili v nezadovoljstvo in obtoževanje. “Med drugim mi je povedal, da je to normalno v teh poletnih mesecih, ko se maslo hitreje nabira, in da naj grem na čiščenje ušes,” je opisala v svojem sporočilu. Bila je ogorčena in ob ponovni izgubi sluha tudi prestrašena. Zadeva je zašla v slepo ulico.
Gospa M se je nato obrnila name, navdušenega uporabnika slušnih aparatov in pisca nekaterih člankov o sluhu, ki jih je gospa vse prebrala. Seveda o konkretnem zapletu in morebitni okvari nisem mogel presojati, a prepričan sem bil, da je njena težava rešljiva in da bo podjetje AUDIO BM prisluhnilo njenim skrbem in izvedlo temeljit pregled aparata.
Iskanje rešitve
V svojem odgovoru gospe M sem napisal:
Ga. M, lepo pozdravljena. Glede na prebrano ste po mojem mnenju na dobri poti, da rešite težavo. Sem preletel vajino debato z g. direktorjem in se mi zdi, da razumem oba. Verjamem, da vam bodo na AUDIO BM preverili delovanje aparata in popravili, če kaj ne dela. Zaprosite jih, naj vam pokažejo, kako lahko delovanje aparata preizkusite sami doma. Meni recimo že uvodni zvok ob vklopu aparata pove, če kaj ni OK. Če ga ni ali je tišji kot običajno, nekaj ni v redu.
Se pa strinjam z g. Urankarjem, da vam oni lahko pomagajo z aparatom, ne pa z drugimi dejavniki povezanimi z vašim sluhom. Moja izkušnja: po navdušenju z aparati sledi obdobje, ko se center za sluh v možganih navadi na novo realnost, nove zvoke, in zadeva postane spet vsakdanja. Najbrž se premalokrat poudari, da slušni aparati žal ne odpravijo osnovnega dejstva, torej naglušnosti, ampak jo zgolj omejijo. In vsaka naglušnost je različna, osebna, drugačen audiogram… Nekatera stanja je možno korigirati bolje kot druga.
Upam, da sem vam kaj pomagal. In hvala, ker ste prebrala moje članke. Sam sem, kot vidite, še vedno navdušen uporabnik.
Pozitiven obrat
Pristop slušnega akustika ob ponovnem obisku je bil zelo temeljit in potrpežljiv. Po natančnem pregledu in testiranju je ugotovil, da se je pojavila nadvse redka okvara in da oba zvočnika v aparatu res slabše delujeta, kar je bila glavna težava, ki jo je gospa M opisovala. Napako so odpravili brezplačno, saj je bil slušni aparat še vedno v garanciji. Gospa M je bila presenečena nad spremembo in je zapisala: “Resnično se je zavzel in tehtal prav vse možnosti, na katere je tekom svoje prakse naletel in bi bile mogoče tudi vzrok pri meni, mojem primeru.”
Zadnji pregled in popravilo sta gospe M povrnila zaupanje v slušne aparate in podjetje AUDIO BM. Uporabnica je bila izjemno zadovoljna z njihovim pristopom in rešitvijo težave. Dogovorili so se tudi za nadaljnje redne preglede, da bi preprečili podobne težave v prihodnosti. Franci Urankar, direktor AUDIO BM, je v svojem odgovoru poudaril: “V slušnem centru je ekipa, na katero se lahko zanesete, in potrudili se bodo, da bodo slušni aparati delovali tehnično pravilno in prilagojeni vaši krivulji sluha.”
Moj nasvet uporabnikom slušnih aparatov
Če se soočate s težavami pri uporabi slušnih aparatov, ne odlašajte in poiščite strokovno pomoč. Redni pregledi in vzdrževanje slušnih aparatov so ključni za njihovo optimalno delovanje. Če menite, da vaši aparati ne delujejo pravilno, se najavite pri svojem slušnemu akustiku in vztrajajte pri tem, da se težava temeljito preveri in odpravi.
Žal vsake težave s sluhom ne more rešiti slušni aparat, četudi ta deluje brezhibno. Če je problem v spremembi vaše naglušnosti, bo treba ponoviti postopek in ponovno obiskati ORL.
V vsakem primeru priporočam uporabo reka, da »lepa beseda lepo mesto najde«. Nikar ne začnite reševanja takoj z grožnjami in sklicevanjem na potrošniške pravice in tožbe. Tudi slušni akustiki si zagotovo nadvse želijo zadovoljnih strank in ni razloga, da vam ne prisluhnejo in če le gre – tudi pomagajo.
Vsak uporabnik ima pravico do brezhibnega delovanja svojih slušnih aparatov in ustrezne podpore s strani ponudnika. V primeru za vas nerešljivih težav se lahko obrnete tudi na naš center Varna starost, kjer vam bomo poskušali pomagali z nasveti in podporo pri iskanju rešitev.
Peter Arčon, informacijski center Varna starost®
VIR: objava na portalu VARNA STAROST: https://varnastarost.si/resevanje-tezav-s-slusnim-aparatom-od-frustracije-do-zmagoslavja/